Followers

April 4, 2015

Terlupa

Assalamualaikum wbth. & hey readers..

Pernah tak kita terfikir yang kita ni asyik nak salahkan orang je tiap kali disalahkan...kenapa perkara macam ni berlaku ye?? mungkin kita rasa apa yang kita buat ni betul kan dan orang lain yang salah ataupun sebaliknya..

Sebenarnya segala benda yang orang salahkan kita ni mungkin kerana kita ni terlupa yang kita ni pernah buat kat orang lain...kerana sesuatu benda ni takkan berlaku tanpa ada yang lepas, macam pokok takkan goyang kalau tak ada angin kan...jadi semua benda tu pergi dekat kita je balik...senang kita muhasabah diri je la sebab kita ni bukan sempurna pun mesti ada salah silap kita jugak...dan bila kita dah cuba muhasabah diri tu tak mustahil jugak orang tu sentiasa ingat salah kita je...dalam hal ni biar je la sebab dah memang orang suka ingat benda buruk yang orang lain buat walaupun sekali dan lupakan semua kebaikan sebelum ni...sama jugak macam orang baru buat baik kali pertama tapi dah tak ingat benda jahat dia (sesetengah la kot??)

jadi buat macam biasa je la kot???still confius with myself...
itu je la yang AB rasa boleh diluahkan kot...
takpe semua masalah pasti ada jalan dia...jadi ingat Allah swt dan mintak orang yang berkenaan tu lembut hati ataupun doakan kebaikan hidup dunia akhirat untuk dia je la...
jadi senyumlah semanis mungkin untuk orang lain dan diri kita...

okay..sebab risau pasal orang tak beri apa-apa pun kat kita ni

cool je okay...


keep smiling!!!!
Selamat malam dan Assalamualaikum...
Goodbye...